Criza loveste puternic in turismul de la Marea Mediterana

slump

Consiliul Mondial al Turismului a anuntat ca anul acesta au fost cu 10 milioane mai putini turisti in tari precum Grecia Spania sau Portugalia. Acest lucru va avea un efect devastator asupra afacerilor din zona si locurilor de munca. Scaderea numarului de turisti a determinat o pierdere de 14 miliarde de euro in regiune.

Analistii sustin ca acesta nu este varful crizei, adevaratele efecte fiind simtite in perioada urmatoare.  Scaderea dolarului,a lirei sau a rublei au facut ca Europa sa-si piarda clientii traditionali din afara continentului.

Guvernele din regiune fac toate eforturile pentru a ajuta la revigorarea turismului. Italia a anuntat o suplimentare a fondurilor alocate aceste ramuri de 1.6 miliarde de euro, Spania a finantat industria turistica cu inca 1,03 miliarde de euro iar Grecia a introdus subventii, previzionand totusi o crestere pentru anul viitor.

La jumatatea sezonului turistic, companiiile aeriene spaniole LagunAir Lineas Aéreas and Futura International Airways au dat faliment. Al doilea lant hotelier ca marime din Spania NH Hoteles a inregistrat pierderi uriase in primul trimestru al anului. In Grecia, 19.000 de locuri de munca au fost desfiintate iar in Italia se preconizeaza ca 150.000 de oameni din industrie isi vor pierde slujbele. In Florenta cateva hoteluri au luat masuri drastice ca inchiderea in luna august.

Mai bine o duc Turcia, Marocul sau Tunisia care au inregistrat scaderi mai putin abrupte sau chiar mici cresteri datorita faptului ca, nefiind in zona euro, au resimtit mai putin efectele crizei.

Cat despre Romania, nici nu stiu daca mai are rost sa vorbim. Avem tone de alge pe litoral, munti de gunoaie dar refacem drumul Vitoriei Lipan din Baltagul si mergem la Festivalul Pastravului :) Cam astea sunt preocuparile noastre…

One thought on “Criza loveste puternic in turismul de la Marea Mediterana

  1. Marius

    Interesante statisticile dar eu personal nu sunt convins ca trebuie sa aruncam toata vina asupra crizei. E normal ca in acest moment sa existe o schimbare de mentalitate si lumea sa incerce si alte destinatii care intamplator sunt mai ieftine.
    Dar nu acesta este motivul principal. Destinatiile clasice (Spania, Italia, Grecia) au nevoie de o mica perioada de refacere cauzata de o anumita saturatie. E greu sa cresti atatia ani si sa te mentii mereu in top.
    Sunt convins ca isi vor reanaliza oportunitatile si vor reveni in top in urmatorii 2-3 ani.
    Ar fi interesanta o estimare si pentru sezonul de iarna. Deocamdata nu am vazut niciun fel de pronosticuri “oficiale” …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>