Vacanta in Bulgaria

Urasc turismul in Bulgaria din tot sufletul mai ales ca mi-a confirmati si Ionut Popescu aici intr-un articol foarte interesant ca traim intr-o societate care uraste , pe la colturi , cu dintii stransi zice el dar aici mai mult as zice ca e o ura fatisa. De acord ca toti parca suntem mai cuprinsi de ura decat de dorinta de a face ceva anume si toti dam vina pe orice altceva decat noi cand nu ne iese.

Si ca sa-mi camuflez ura asta am inceput sa urasc turismul in Bulgaria. Cum naiba sa faci altceva cand vezi ca nu exista agentie de turism care sa nu vanda macar 100 de vacante in Bulgaria pe luna, pana si in cele mai de 3 lei statiuni de care am auzit in ultima vreme mai mult decat despre statiunile de la noi. Ieri eram intr-o agentie si unul dintre cei care lucra acolo vorbea cu un client la telefon despre niste hoteluri pe litoral la noi si nu-mi venea sa cred : era prima data cand auzeam ca se cere ceva si la Saturn sau la Jupiter.

Cererea fusese facuta online de pe un portal deci cel care era la telefon era evident un tip inteligent :) Probabil cautase peste tot si cu siguranta se terminasera ofertele pe Bulgaria in perioada in care vroia el de a apelat la asa ceva.

Mai sunt cateva categorii de oameni care aleg Litoralul de la noi : patriotii. Da, e incredibil insa chiar mai exista desi sunt pe cale de disparitie. Ei nu vor sa duca banii munciti aici in Bulgaria ca sa-si ia castravetele cu ceafa lata o inghetata in plus din banii lui. Apoi sunt cei care au bilete prin sindicat si le au la niste preturi modice deci daca te chinui sa nu observi ce e in jurul tau si daca nu ai alt loc sa iesi la plaja cu familia n-ai ce face : ala e concediul tau. Ieri am vazut niste cetateni iesiti cu o patura pe o micro iarba din fata blocului lor, cu dacia cu portiera deschisa si o manea bine tintita , lati la soare. La anul se duc si ei in Bulgaria cu siguranta :)

Mai sunt cei cu sotii insarcinate in luni mari care prefera sa stea in tara de frica spitalelor de aiurea si nu vrajiti de conditiile si priceperea medicilor de aici cat mai mult de frica de nou. Toti pe principiul ” cine stie ce naiba mai gasesc pe acolo ” sunt si cei cu copii foarte mici. Daca nu le gasim mancare buna pe acolo , daca nu stim sa citim etichetele , daca nu le place si tot asa … macar stam aproape si ne intoarcem acasa la o adica :) Nimeni nu vine, toti stau si indura orice fiindca alta perioada de concediu nu au si nici bani de drum inapoi inca o data.

Si uite asa am ajuns sa urasc Sveti Vlas, Obzor, Albena , Sunny Beach, Sozopol si alte statiuni de acolo. Ma , astia cum pot si noi nu putem ? Parca plecasem de la start impreuna, avem aceeasi mare, am avut si noi si ei comunisti si tot asa. Cum naiba noi ” nu ne-am vandut tara ” si ei au concesionat nemtilor statiunile si iata cum arata ?

Nisipurile de Aur nu le urasc fiindca plec acolo in iulie, scuze :) , am gasit un Early Booking si de 500 Eur stam o familie de 3 cu All Inclusive 7 nopti la 4 stele. Sa ma iertati dar la Mamaia era 1200 Eur in aceleasi conditii si in aceeasi perioada iar la Neptun nu ma mai duc in viata mea dupa anul trecut cand era totul in paragina si pustiu. Dar fiindca urasc Bulgaria o sa scuip pe strada si o sa fac figuri la nota, na ca sunt roman :)

2 thoughts on “Vacanta in Bulgaria

1. lavy

deci te duci pana la urma:)
    si noi tot in iulie la Nisipuri. Spune-mi te rog ceva de drumuri ca am auzit tot felul de nazdravanii. Si eu chiar as vrea sa merg pe drumul scurt pe la Giurgiu

2. admin Post author

Lavy, am inteles ca drumul nu e chiar asa de prost , oricum de la granita pana la Nisipuri sunt 89 de km deci nu e prea mult. O sa incercam sa pastram limita de viteza fiindca politistii sunt suepr hoti pe acolo.
    Sa nu uiti sa ai un 20 – 30 eur pregatiti pentru situatii de urgenta si sa eviti sa pui benzina pe la ei :)
    Si nu uita sa privesti cu un ochi critic in jur :)