Cu velierul in Grecia – drumul spre Ithaca

Kalamos arata la fel de bine si ziua si noaptea, strazile sunt micute si in general la deal :) Partea cea mai buna a fost ca l-am cunoscut pe Georgios, un proprietar de taverna care isi agata clientii aratandu-le unde sa parcheze in port :) La fel a facut si cu noi :)

Dupa ce am acostat si am facut cateva poze am plecat cu Skipper 1 sa exploram zona, sa bem o cafea si sa vedem pe unde gasim pescarii dimineata. Ceilalti au ramas pe barca sa pregateasca mancarea ( aveam inca frigiderul plin cu ce ne luasem de acasa ) asa ca am avut ceva vreme. Cand am revenit ( dupa cateva beri iarasi ) totul era pregatit pentru gratar asa ca am dezlegat dinghy ( barca pneumatica ), l-am aruncat la apa si i-am montat motorul si am plecat sa exploram plaja pe care o vazusem din barca si parea propice unui gratar. Insotit de o noua bere si fara sa ne uitam ( evident ) daca mai avem benzina sau macar sa luam vaslele , am plecat voiniceste spre plaja, am debarcat si am ales un loc bun de pus gratarul. Cand sa plecam inapoi, dupa ce am dus barca mai in larg, motorul nostru a cedat deci cum s-ar zice am ramas in ” pana prostului ” :) Am tras barca pe mal si hai sa ocolim malul si sa reintram in port.

Iarasi usor de zis si greu de facut fiindca vantul despre care va spusesem ieri aducea niste micro valuri spre tarm si in plus erau niste curenti subacvatici destul de puternici pentru un om cu cateva beri la activ si cu capul in soare toata ziua :) Plus ca pe fund nu era nisip ca la noi ci pietre asa ca imi sareau slapii o data la 30 de secunde si imi lua vreo 2 minute sa-i recuperez si sa mi-i pun la loc. Dupa vreo 20 de cazaturi si cand am ajuns la o zona cu pietre acoperite cu un soi de mal m-am hotarat sa ma apuc de inotat fiindca nu mai ieseam de acolo.

Georgios s-a distrat puternic vazandu-ne pe jos si ne-a dus cu barca lui pana pe mal sa recuperam Dinghy insistand ca nu pricepe cum naiba stam in pielea goala pe frigul ala. Cand ne-am intors cu barca i-am lasat cateva beri amintire , sa-i mai taie frigul :)

[imagebrowser id=67]

Dupa ce ne-am linistit si am mancat ceva am plecat sa vizitam satucul Kalamos. Toate casele erau pe un deal asa ca urcarea a fost cam anevoioasa. De la un magazin local am cumparat branza feta, oregano, ulei de masline si masline si am mancat ceva traditional :) Am incercat sa interactionam cu localnicii dar ei cam lipseau asa ca am interactionat cu maslinii si lamaii de pe margine din care ne-am infruptat din plin.

Spre seara la intoarcere am tras la Georgios unde am mai bagat cateva beri si am facut planul pentru a doua zi.

Dimineata Skipper 1 a sarit pe pescari de la care a luat la niste preturi exorbitante diferiti pesti care ne-au fost vanduti ca dorada, biban si o chestie verde care cica era chiar gustoasa pana la urma :)

Dupa o noua cafea la Georgios am bagat viteza fiindca aveam de mers catre Ithaca in portul Vathi mai precis. In drum am trecut pe langa Meganisi si am vrut sa tragem pe o plaja pustie insa nu prea a tinut ancora ( ca nu avea in ce ) si pana ne-am tot invartit a intrat soarele in nori si am plecat si noi :) Iarasi am prins un vand bunicel cam de 20 in medie si am putut merge cu 8 – 10 noduri asa ca am ajuns in Vathi cam pe la 3 la pranz.

Aici a fost totul foarte interesant si am facut si o ” romaneasca ” despre care va voi povesti in episodul urmator :)

httpv://www.youtube.com/watch?v=POgUeeTELpg

4 thoughts on “Cu velierul in Grecia – drumul spre Ithaca

1. bogdana

imi place povestirea! pare super aventura! si mi-a placut ca citeste si cristan.

2. Irina

sincer nu cred ca numai Georgios s-a distrat puternic cand v-a vazut cum v-ati apucat sa inotati pe langa barca…cred ca mai erau si alti oameni pe insula care vor avea ce povesti nepotilor!!! pesti peste 5 cm aveati? cu aia nici macar eu nu m-as satura!

3. admin Post author

Mai erau niste pescari, cativa tipi de pe la taverne si cativa localnici care zambeau :)
    Pestii aia erau cam mici ( ce-i drept ) insa erau destul de multi. Am mai luat Chefali care erau mai grasuti :)