Destinatii Europene

Noutati Destinatii Europene. Celel mai noi Stiri din Turism

Ultimile Stiri Adaugate

  1. History, Culture & Beaches Await You On the Greek Island Of Milos
  2. Head Back In Time On Sweden’s Island Of Gotland
  3. Norway’s Tromso Offers Magic And Modernity
  4. The Lesser-Known Beaches And Beauty Of Calabria In Italy
  5. Discover The Beauty of Tarn Canyon In France
  6. TUI: turismul românesc a rămas cu 7-8 ani în urma celui bulgar
  7. BUCHAREST BENCHMARKING REPORT: bilant 2009 pe piata hoteliera la 3 si 4 stele
  8. Unde se poate skia si la ce pret
  9. Studii de fezabilitate pentru peÅŸteri
  10. Tot mai puţini turişti în hoteluri
  11. Peste 3.000 de turisti au venit la mare prin programul "Litoralul pentru toti"
  12. Numarul turistilor romani in Bulgaria a crescut cu 80% in primele 4 luni
  13. Hotelierii se ceartă cu Elena Udrea pentru durata sezonului estival
  14. De ce litoralul romanesc este mai scump decat cel bulgar sau grec
  15. Sejururile pe litoralul romanesc "intra la apa" in 2009
  16. Innoptarile in structurile de cazare din Romania au scazut cu aproape 30% in aprilie
  17. Campania de promovare a turismului romanesc debuteaza la Roland Garros
  18. O noua statiune de schi in Valea Jiului
  19. Numarul turistilor romani din perioada Pastelui a scazut cu 37%
  20. Turismul din Romania a scazut cu circa 20% in februarie
  21. Elena Udrea vrea sa construiasca cel mai mare domeniu de schi din Europa de Sud-Est
  22. Preturile pachetelor turistice, scaderi cu pana la 60% fata de luna decembie
  23. Sectorul balnear - prioritatea ministrului Udrea - necesita investitii de peste 500 mil. euro
  24. Linia aeriana Malev va lansa in primavara ruta Iasi-Budapesta
  25. Blue Air a introdus sapte destinatii noi in orarul de vara 2009
  26. Criza economica va ieftini anul viitor pachetele turistice cu pana la 30%
  27. Wizz Air lanseaza noi curse in Romania
  28. Cum ar putea turismul romanesc sa profite de criza economica
  29. Cel mai pesimist scenariu pentru piata turismului Stagnare in 2009
  30. ANAT a elaborat un 'plan anticriza'
  31. Cum arata turistul roman "de insula exotica"
  32. 40.000 de romani au ales destinatiile interne pentru minivacanta de 1 Mai
  33. Londra si Paris - cele mai ostile orase, Dublin si Amsterdam - cele mai ospitaliere
  34. Destinatiile turistice interne inving strainatatea anul acesta, de Paste
  35. Pachete speciale de la agentii pentru turistii care "leaga" Pastele de 1 mai
  36. 36 de proiecte concureaza pentru titlul de Destinatie Europeana de Excelenta
  37. Agentiile de turism vor sa atraga 70% din microbistii care merg la Euro 2008
  38. Hotelierii bulgari merg pe profit zero de Paste, pentru a atrage romanii in vara
  39. Rezervari hoteliere Online
  40. Tot mai dependenţi de excursii în străinătate
  41. Austria in topul ofertelor de iarna
  42. Romanii ar putea beneficia de vouchere de vacanta din iulie
  43. Agentiile de turism incearca sa ii scoata pe bucuresteni din oras "de summit-ul NATO"
  44. Turismul online castiga teren in Romania
  45. Primarul Sibiului crede ca orasul va atinge tinta de un milion de turisti in 2007
  46. O firmă româno-spaniolă investeşte 3 milioane euro într-un hotel de trei stele la Sibiu
  47. Air France - KML estimează că numărul pasagerilor în 2007 va creşte cu 10% faţă de anul trecut
  48. Sibiul a încasat circa 200 de milioane de euro din turism de când este Capitală Culturală Europeană
  49. Ministrul transporturilor susţine că toate autostrăzile vor fi finalizate în 2013
  50. România şi Bulgaria ar putea crea circuite turistice comune
  51. Jumătate din pachetele turistice de iarnă din Bulgaria au fost rezervate
  52. Ministerul Transporturilor va repara drumurile spre destinaţiile turistice
  53. Românii preferă Austria ca destinaţie de schi în perioada sărbătorilor de iarnă
  54. Ieftinirea vacantelor creste cu 30% numarul turistilor romani in strainatate
  55. Masina, cel mai utilizat mijloc de transport pentru plecarile in strainatate
  56. Fondurile europene pentru turismul romanesc vor fi accesate din octombrie
  57. Preturile la cazare ar putea creste in 2008 cu pana la 7%
  58. Destinatii turistice preferate de romani
  59. Destinatii de vacanta
  60. "Schimbati totul" este concluzia consultantilor internationali.
  61. In premiera incasari de peste 1 mld de la turisti straini
  62. Lansare Destinatii Europene - Ghidul Tau de Vacanta

Turismul online castiga teren in Romania

Turismul online European s-a situat in 2006, la 15,5% din totalul pietei de turism, atingand un nivel record de 38,3 miliarde euro, mult mai putin insa fata de turismul online din Statele Unite, care a avut o cota de 31% din totalul pietei de turism.

La nivelul tarii noastre, nu exista o estimare oficiala a pietei de turism online, dar estimarile conduc catre o cifra de maxim 1% din piata la ora actuala, dar cu previziuni foarte optimiste. Din ce in ce mai multi romani au acces la internet, la sfarsitul anului curent internetul va avea o rata de pentrare de aproximativ 25%, la jumatatea mediei europene, dar cu o crestere de 100% fata de anul trecut.

Piata romaneasca de turism este dominata de agentiile clasice care opereaza prin sisteme de vanzare offlie, dar care incet incet par ca se orienteaza si spre vanzarea prin internet, investind mai mult in aceasta directie. Nu se poate spune insa ca este vorba de o reorientare strategica, ci mai degraba de o completare a veniturilor.

Agentiile de turism exclusiv online sunt la inceput in Romania, una dintre acestea fiind CaptainGo, care s-a pozitionat ca un sistem de rezervari hoteliere axat pe destinatia Romania. Lansat de curand, ofera utilizatorilor sai 350 de hoteluri din peste 100 de localitati din Romania.

Conform studiilor internationale, peste 65% din clientii marilor lanturi hoteliere, calatoresc in scop de afaceri, iar Romania la ora actuala se afla in aceeasi situatie, calatoriile de agrement situandu-se in urma celor de afaceri.

Pentru a raspunde mai bine cerintelor turismului de business, CaptainGo promoveaza catre utilizatorii sai si salile de conferinta din hoteluri, oferind astfel posibilitatea utilizatorilor sa rezerve prin intermediul sau si aceste spatii.

Pe de alta parte, portalurile specializate in promovarea ofertelor de turism au cunoscut o dezvoltare rapida si au o popularitate ridicata, iar numarul lor a crescut considerabil in ultimii ani, ceea ce duce spre concluzia ca romanii incep sa isi planifice calatoriile online, cauta informatii turistice online si menifesta un interes clar catre acest domeniu. Raspunsul agentiilor de turism insa nu este la fel de prompt, o posibila cauza fiind schimbarile fundamentale in modul de operare pe care turismul online le presupune, iar agentiile cat si angajatii acestora par sa fie reticenti la schimbare.

In 2006, turismul online a avut o valoare absoluta de 31 miliarde dolari, iar estimarile pentru 2007 prevad 76 miliarde dolari, cu 19,5% mai mult fata de 2006.

In 2006, turismul online a avut o cota de piata 31%, dubla fata de nivelul aceluiasi indicator european, care are o valoare de 15,5%. Pe langa o penetrare mai buna a internetului in Statele Unite, alta cauza ar putea fi comportamentul utilizatorilor care au o incredere mai mare in general in ecommerce.

Segmentul cel mai dinamic din America este reprezentat de hoteluri, care vor avea o cota de 29,7% din totalul rezervarilor online in 2007.

Statele Unite sunt lider in turismul online, in principal din cauza ratei de acces la internet mai ridicata, estimata la 70% pentru anul 2007. Europenii nu se lasa mai prejos insa, inregistrand aceleasi rate de crestere, dar cu procentaje din totalul pietii la jumatate fata de Statele Unite. Trendul este insa clar, turismul online acapareaza cote din ce mai sigure din pietele turistice si potentialul inca este departe de a fi atins. La nivelul tarii noastre avem de-a face cu pionerii din bransa, dar influenta pietei este posibil sa determine din ce in ce mai multe agentii de turism sa opereze online.

Cu pasi timizi dar siguri europenii isi planifica si achita calatoriile online, fie ca este vorba de rezervarea de bilete de avion, hoteluri sau inchirieri de masini. Cifrele statistice indica un trend ascendent pentru turismul online din Europa, care in 1998 a avut o cota de piata de 0,1% respectiv 0,2 miliarde euro, ajungand in 2006 la 15,5% din piata respectiv o valoare absoluta de 38,3 miliarde euro. Viitorul turismului online este si mai optimist insa, pentru 2007 estimarile prevad o cifra de 46,8 miliarde euro, cu 22,1% mai mult fata de 2006, iar in 2008 previziunile urca la 54,8 Euro inregistrandu-se o crestere sustinuta de 17,09%.

Turistii europeni cu cea mai mare inclinatie catre turismul online sunt Britanicii, care in 2006 au acaparat 34% din piata, pe locul doi situandu-se Germanii cu 20% din totalul pietei, fiind urmati de Francezi cu 14%. Impreuna, primele trei locuri acopera 68% din totalul pietei. Europei de Est ii revin 2% din totalul vanzarilor de servicii turistice online, o posibila explicatie fiind penetrarea redusa a internetului in aceste tari, fata de media europeana.