Destinatii Europene

Noutati Destinatii Europene. Celel mai noi Stiri din Turism

Ultimile Stiri Adaugate

  1. TUI: turismul românesc a rămas cu 7-8 ani în urma celui bulgar
  2. BUCHAREST BENCHMARKING REPORT: bilant 2009 pe piata hoteliera la 3 si 4 stele
  3. Unde se poate skia si la ce pret
  4. Studii de fezabilitate pentru peşteri
  5. Tot mai puţini turişti în hoteluri
  6. Peste 3.000 de turisti au venit la mare prin programul "Litoralul pentru toti"
  7. Numarul turistilor romani in Bulgaria a crescut cu 80% in primele 4 luni
  8. Hotelierii se ceartă cu Elena Udrea pentru durata sezonului estival
  9. De ce litoralul romanesc este mai scump decat cel bulgar sau grec
  10. Sejururile pe litoralul romanesc "intra la apa" in 2009
  11. Innoptarile in structurile de cazare din Romania au scazut cu aproape 30% in aprilie
  12. Campania de promovare a turismului romanesc debuteaza la Roland Garros
  13. O noua statiune de schi in Valea Jiului
  14. Numarul turistilor romani din perioada Pastelui a scazut cu 37%
  15. Turismul din Romania a scazut cu circa 20% in februarie
  16. Elena Udrea vrea sa construiasca cel mai mare domeniu de schi din Europa de Sud-Est
  17. Preturile pachetelor turistice, scaderi cu pana la 60% fata de luna decembie
  18. Sectorul balnear - prioritatea ministrului Udrea - necesita investitii de peste 500 mil. euro
  19. Linia aeriana Malev va lansa in primavara ruta Iasi-Budapesta
  20. Blue Air a introdus sapte destinatii noi in orarul de vara 2009
  21. Criza economica va ieftini anul viitor pachetele turistice cu pana la 30%
  22. Wizz Air lanseaza noi curse in Romania
  23. Cum ar putea turismul romanesc sa profite de criza economica
  24. Cel mai pesimist scenariu pentru piata turismului Stagnare in 2009
  25. ANAT a elaborat un 'plan anticriza'
  26. Cum arata turistul roman "de insula exotica"
  27. 40.000 de romani au ales destinatiile interne pentru minivacanta de 1 Mai
  28. Londra si Paris - cele mai ostile orase, Dublin si Amsterdam - cele mai ospitaliere
  29. Destinatiile turistice interne inving strainatatea anul acesta, de Paste
  30. Pachete speciale de la agentii pentru turistii care "leaga" Pastele de 1 mai
  31. 36 de proiecte concureaza pentru titlul de Destinatie Europeana de Excelenta
  32. Agentiile de turism vor sa atraga 70% din microbistii care merg la Euro 2008
  33. Hotelierii bulgari merg pe profit zero de Paste, pentru a atrage romanii in vara
  34. Rezervari hoteliere Online
  35. Tot mai dependenţi de excursii în străinătate
  36. Austria in topul ofertelor de iarna
  37. Romanii ar putea beneficia de vouchere de vacanta din iulie
  38. Agentiile de turism incearca sa ii scoata pe bucuresteni din oras "de summit-ul NATO"
  39. Turismul online castiga teren in Romania
  40. Primarul Sibiului crede ca orasul va atinge tinta de un milion de turisti in 2007
  41. O firmă româno-spaniolă investeşte 3 milioane euro într-un hotel de trei stele la Sibiu
  42. Air France - KML estimează că numărul pasagerilor în 2007 va creşte cu 10% faţă de anul trecut
  43. Sibiul a încasat circa 200 de milioane de euro din turism de când este Capitală Culturală Europeană
  44. Ministrul transporturilor susţine că toate autostrăzile vor fi finalizate în 2013
  45. România şi Bulgaria ar putea crea circuite turistice comune
  46. Jumătate din pachetele turistice de iarnă din Bulgaria au fost rezervate
  47. Ministerul Transporturilor va repara drumurile spre destinaţiile turistice
  48. Românii preferă Austria ca destinaţie de schi în perioada sărbătorilor de iarnă
  49. Ieftinirea vacantelor creste cu 30% numarul turistilor romani in strainatate
  50. Masina, cel mai utilizat mijloc de transport pentru plecarile in strainatate
  51. Fondurile europene pentru turismul romanesc vor fi accesate din octombrie
  52. Preturile la cazare ar putea creste in 2008 cu pana la 7%
  53. Destinatii turistice preferate de romani
  54. Destinatii de vacanta
  55. "Schimbati totul" este concluzia consultantilor internationali.
  56. In premiera incasari de peste 1 mld de la turisti straini
  57. Lansare Destinatii Europene - Ghidul Tau de Vacanta

Rezervari hoteliere Online

Tot mai multe persoane preferă să îşi caute destinaţiile de vacanţă pe internet. Dar ce oferte găsesc în România şi prin ce experienţe trec atunci când încearcă să facă rezervări online?

În ultimii ani, turiştii din întreaga lume şi-au schimbat modul în care îşi găsesc cele mai bune oferte pentru concediu. În Europa de Vest, de exemplu, peste 70% din persoanele care au mers în vacanţă anul trecut şi-au căutat destinaţiile pe internet. În plus, peste 57% au plătit online rezervarea camerei de hotel, conform unui studiu publicat de Forrester Research.

Un lucru este cert: în foarte puţine domenii schimbările produse de internet în ultimii ani sunt mai radicale decât în turism. Oamenii din statele dezvoltate iau din ce în ce mai puţin în calcul brandurile hotelurilor atunci când îşi planifică o vacanţă, dar sunt tot mai sensibili la preţ, la recomandările pe care alţi turişti le împărtăşesc online şi, mai ales, la uşurinţa cu care se găseşte hotelul şi cu care se poate face rezervarea folosind sisteme high-tech. În concluzie, cine nu are o strategie de atragere a clienţilor prin internet are un mare dezavantaj faţă de concurenţă.

Dar ce şanse are un turist pentru a rezerva online o cameră în România, prin ce experienţe trece şi cum se descurcă firmele autohtone în acest domeniu? Pentru a afla răspunsul, la sfârşitul lunii decembrie, am încercat să rezervăm o cameră pentru sfârşitul lunii ianuarie 2008, la unul din hotelurile de patru stele din Sinaia, pe trei căi alternative: prin agenţii de turism, direct pe site-urile hotelurilor şi prin intermediul site-urilor specializate în rezervări.

Operatorii din turism se mişcă în ritmul secolului XIX

Prima opţiune la care s-ar putea gândi un client român este să caute site-urile hotelurilor cunoscute şi să facă rezervarea prin internet, pentru a elimina intermediarii. Numai că această opţiune nu funcţionează aşa cum ar trebui, nici măcar în cazul hotelurilor de patru stele. După câteva minute de căutare pe Google a site-ului hotelului Palace din Sinaia, turistul descoperă o pagină „în construcţie“, care nu conţine nici măcar un număr de telefon, o adresă şi tarifele practicate; până la un sistem de rezervare online este cale lungă. Prin telefon, însă, de la recepţia hotelului ni se spune că, în orice caz, „preţul de la recepţie este mai ridicat decât cel prin agenţie“. Nici site-urile altor două hoteluri de patru stele, Internaţional şi Anda, nu oferă posibilitatea de a rezerva o cameră online fără asistenţa unui operator uman. Prin telefon însă, de la recepţia ambelor hoteluri ni se spune că putem face o rezervare, dar că preţul în luna ianuarie este mai mare decât cel afişat pe site, valabil pentru perioada sărbătorilor. „Tariful a mai crescut puţin faţă de cel de anul trecut. Am mai pus 20 de lei pe cameră la tariful de recepţie“, ne spune reprezentanta hotelului Internaţional.

O altă opţiune la care un client s-ar gândi pentru a rezerva o cameră la unul dintre aceste hoteluri este să apeleze la o agenţie de turism. În această situaţie, persoana poate beneficia de consultanţă în alegerea celei mai bune variante, poate primi informaţii suplimentare despre zona în care merge şi poate cumpăra alte pachete de servicii suplimentare, cum ar fi excursii opţionale şi asigurări medicale. Dar niciuna din cele cinci mari agenţii contactate de noi nu a putut furniza, în ultimele zile din 2007, un preţ pe cameră pentru luna ianuarie 2008, motivând că hotelurile nu le-au trimis contractele cu tarifele practicate în noul an.

Pentru turistul român, efectuarea unei rezervări online reprezintă de multe ori o provocare. Străinii îşi planifică în această perioadă vacanţa pentru vara viitoare şi folosesc în mare măsură internetul pentru a face rezervări. Ei au însă multe opţiuni. Dacă pe site-urile hotelierilor din România nu pot face o rezervare şi de multe ori nici măcar să vadă cât costă o cameră, cu două clicuri de mouse aleg o excursie în Spania sau în Italia. Toate acestea, în vreme ce patronii autohtoni din turism se plâng că statul nu le oferă facilităţi pentru a atrage turişti străini.

O mina de aur

50,2 miliarde de euro este suma pe care europenii o vor cheltui în 2008 pentru a rezerva vacanţe prin intermediul internetului, conform Forrester Research.

Valoarea va creşte rapid şi în anii următori şi va ajunge, în 2011, la peste 76,7 miliarde de euro.

Sursa Capital