Romania, the land of choice

Cum vi se pare noul slogan al turismului romanesc? In prima zi de Paste dna Udrea a lansat acest slogan la concertul lui Goran Bregovic de pe litoral. Mie personal mi se pare insipid si interpretabil. Deja au inceput comentariile de genul: “tara tuturor posibilitatilor” (in sensul rau al expresiei) sau “alege sa nu vii in Romania”.

Nu spun ca cel dinainte nu era si el catastrofal:  “Simply surprising”, ca dovada ca s-au cheltuit o gramada de bani si nu s-a reusit nimic pe baza lui. Macar cel de-al doilea nu ne costa, pentru ca a fost conceput in interiorul ministerului (cica!).

In plus, mai am o nedumerire. Nu sunt experta si nici nu vreau sa insinuez ca m-as pricepe prea tare in materie de chestii din astea publicitare. Dar, dupa cum vad eu lucrurile, mai intai ar fi trebuit creat brand-ul turistic al Romaniei si dupa asta sloganul, nu? Adica sloganul e o fraza, un motto, ceva ce sintetizeaza pana la urma in cateva cuvinte (de preferat memorabile :) ) ceea ce vrei tu sa transmiti prin brand si strategie. Nu?? Eu asa vad lucrurile. :)

Ori, mi se pare ca lucrurile sunt facute pe dos. Dupa ce ca sloganul asta nu transmite nimic, eventual chiar te poate duce cu gandul la tot felul de interpretari negative, povestea cu brand-ul turistic al Romaniei e foarte complicata. Licitatia internationala a fost anulata acum 2 saptamani si reluata destul de repede iar desemnarea firmei care va crea mult-visatul brand va avea loc (se pare) pana la sfarsitul lunii. Nu pot sa nu va reamintesc ca tot acest proiect va costa 75 de milioane de euro.

Pana una alta, n-avem de ce sa ne temem. Turismul e pe maini bune. Pe 1 mai vom avea si Imnul Turistic al Romaniei care ne-a costat si el vreo 10.000 de euro, dar macar e facut de un specialist : Marius Moga! :) Sau cel putin asa se zvoneste. Imnul va fi interpretat de mai multi artisti deocamdata tinuti secret, printre care si Gheorghe Zamfir si va fi usor de memorat si fredonat. El este destinat atat noua, romanilor cat si strainilor, fiind difuzat pe canalele media din strainatate. Oficialii din minister sunt de parere ca imnul “va deveni un slagar pe litoral”. 8-|

Asa ca stati linistiti. Avem imn, viitor slagar si slogan. Ce mai vreti? Mai e problema ca nu stim exact pe ce-o sa ne axam si ce vom promova: turismul cultural, balneo-climateric, Dracula sau turismul religios. Dar asta se rezolva repede…

2 thoughts on “Romania, the land of choice

  1. camelia stefan

    =se cheltuiesc banii aiurea .nu avem nici o strategie mergem dupa ureche ca lautarii.
    turismul nu este pentru incepatori iar politica se face cu mintea nu cu imaginea.

    -improvizam, nu avem nici un plan de dezvoltare, cand s-au cheltuit banii transformam ministerul in agentie sau il desfiintam , ne aducem apoi aminte sa-l reinfiintam ca sa dam un post pt. x,y sau z….

  2. Geologul

    Ar trebui sa in videoclip sa apara unul in spate cu o pancarta “Aici sunt Banii dumneavoastra” :P

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>